Yabause 0.9.11.1

Yabause 0.9.11.1

Suite à presque 2 ans de silence, l'équipe de Yabause a sorti une nouvelle version de son émulateur Saturn. La compatibilité des jeux est moyenne, mais on peut noter que cette émulateur Open Source, est disponble sur plusieurs plate forme à des stades plus ou moins avancées. Ainsi, il existe une version Windows, Linux, Mac, PSP. Les nouveautés sont les suivantes :

General :

  •   Now using CMake as the default build system.
  •   For now, autotools based build and "custom" build systems are still supported.
  •   New Cocoa port
  •   Added a dynamic recompiling SH2 core for x86 and ARM
  •   New SCSP implementation
  •   Major update of the software renderer from the yabause-rr team
  •   Added an option to allow to execute from the cache
  •   Improvements to the OpenGL renderer

 

Carbon port :

  • Improvements

 

Gtk port :

  • Added command line option to enable/disable frame skipping / limiting.
  • Added frame skipping/limiting configuration in settings.
  • Added --autoload command line option
  • Vdp2 layers can be toggled from the Vdp2 debug window

 

PSP port :

  • Added support for Media Engine CPU
  • Improvements to the PSP port

 

Qt port :

  •  Added command line support

 

WII port :

  •  Merged some stuff from the wiibrew fork, mostly related to SH2 emulation

 

Windows port :

  •  Fixed the XBox controller driver
  •  Fixed the "open iso then cancel bug"

 

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Publié le 28 Décembre 2011 à 15:44 par Benjamin Siskoo

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